Beroepsvereniging
voor zelfstandige
communicatieprofessionals

Mensen en banen verbinden met intelligente matching

Het zoeken naar een geschikte ZZP’er voor een opdracht/vacature kan voor u erg tijdrovend zijn en vraagt veel inhoudelijk inzicht van de zoekende partij. Een communicatieprofessional kan goed lijken te passen bij een (interim)opdracht omdat er in het CV hoog gescoord wordt op een aantal trefwoorden maar in de praktijk komen hierbij ook veel kandidaten naar boven die toch niet passen op de opdracht. Een trefwoord zegt namelijk niks over de hoeveelheid ervaring die iemand heeft of over de samenhang van de kennis en kunde die wel van belang zijn voor de uitvoering van de opdracht. Daarnaast kan een kandidaat gemist worden die wel de ervaring en kennis en kunde heeft maar deze ervaring op een andere manier benoemd heeft dan jij in je zoekopdracht als trefwoord gebruikt hebt.

In de toekomst kunt u met behulp van een nieuwe ‘deepmatching’ technologie eenvoudig zoeken naar communicatieprofessionals en ZZP’ers. Deepmatching is een nieuwe stap op het gebied van kandidaten zoeken en matchen. Wat maakt deze technologie (van onze samenwerkingspartner 8vance) nu anders en welke voordelen biedt dit opdrachtgevers?

Deepmatching is gebaseerd op big data en kunstmatige intelligentie. De afgelopen jaren is het systeem getraind met 80+ miljoen publieke profielen en tienduizenden vacatures en/of opdrachten. Hierdoor weet de technologie welke vaardigheden samenhangen met andere vaardigheden, opleidingen en werkervaringen. Zo wordt een vaardigheid niet één op één gezocht vanuit de vacature naar het profiel van de kandidaat (zoals bij een boolean search), maar staat deze altijd in verhouding met de andere vaardigheden, werkervaringen en opleidingen op een profiel. Hierdoor kan de technologie relevante profielen onderscheiden van minder relevante.

De technologie matcht niet op basis van trefwoorden. In plaats daarvan matcht de technologie cv’s, vacatures en opdrachten als een geheel. Dit levert niet alleen betere resultaten op, maar brengt ook nieuwe en verrassende kandidaten in beeld. Het bespaart een opdrachtgever veel tijd en geeft tegelijkertijd een veel beter output en dus kans om een opdracht naar tevredenheid gevuld te zien.

Voorbeeld van het radar.

De radar toont in één overzicht welke kandidaten het beste passen op een opdracht. Je kunt eenvoudig door de persoonlijke kandidatenmarkt navigeren of ontdekken welke kandidaten het dichtst bij het ideale profiel komen.

De technologie is een ‘deep learning’ system. Hierbij kun je kandidaten selecteren als een goede of juist niet interessante match. Het systeem leert van jouw feedback en de resultaten worden op termijn steeds beter.

Wilt u meer informatie over dit specifieke onderwerp en wil u weten wat uw organisatie/communicatieafdeling hier aan heeft? Of wil u eventueel ondersteunen bij de ontwikkeling? Mail dan naar info@vifort.nl.

Voor meer info over het bedrijf waarmee Vifort samenwerkt: 8vance.